Geoblog.pl    Wjkrzy    Podróże    Azja - po raz pierwszy    Ayutthaya
2007

Ayutthaya

Tajlandia, Ayutthaya

Po szaleństwach dnia poprzedniego zwlekamy się na śniadanie. Nie mamy ochoty na żadne zwiedzanie, generalnie chcielibyśmy po prostu choć chwilę odpocząć. Ale to Triada i wypoczynku nie będzie pewnie już nigdy. Po doświadczeniach "głodowych" z wczoraj pakujemy się na maksa, na szczęście bufet jest obfity i urozmaicony. To zresztą jedyny plus naszego hotelu, bo jest to stara rozlatująca się buda. Na szczęście nawet nie pamiętam jak to się nazywało, tak było ładnie. Ale ponieważ przyjechaliśmy o 2 rano a wyjeżdżamy o 9 to nie ma to znaczenia.

Ruiny dawnej stolicy Tajlandii smakują jak wieprzowina słodko-kwaśna. Ruiny są i to pokaźne, ale jak sama nazwa wskazuje są to tylko ruiny (Birmańczycy sprawili się dzielnie i naprawdę zniszczyli to miasto) więc po 5 minutach nie ma co oglądać. Tym niemniej jedziemy jeszcze obejrzeć drugie stanowisko, gdzie ruin jest więcej ale nowej jakości to nie tworzy. Na tym zwiedzanie na dziś się kończy i wracamy do Bangkoku. Moim zdaniem cały ten epizod zwany Ayutthaya nie był potrzebny. Podobnie jak w przypadku pozostałości po II wojnie można sobie to darować. Ayutthaya nie jest ciekawa i moim zdaniem szkoda na nią czasu, no chyba żeby skorzystać z rejsu statkiem po Chao Praya na trasie Bangkok - Ayutthaya, co może być ciekawe.

Tak więc wracamy do Bangkoku.